[close]

Thursday 18 March 2010

CERITA DISEBALIK SEBELUM MENJADI AHLI BLOGSPOT



Dengan tenang saya menuju ke arah bilik Cikgu Zahri, guru komputer sekolah saya bersama rakan karib saya pada waktu rehat.
Tok, tok! Saya mengetuk pintu bilik komputer.
“Masuk!” Kedengaran suara garau Cikgu Zahri dari dalam ruangannya.
“Assalamualaikum, cikgu.” Saya meluahkan ucapan yang memang sudah menjadi kebiasaan kepada para pelajar di sekolah.
“Cikgu bolehkah saya ikut sayembara mencipta blogspot”
“ Sudah tentu. Kamu tunggu sekejap Cikgu nak ambil borang peraduan itu”
Sambil mencari borang itu Cikgu bertanyakan khabar abang saya. Selepas sahaja menjawab pertanyaan Cikgu dan terus Cikgu menghulurkan borang peraduan itu kapada saya.
“Terima Kasih, Cikgu”saya meluahkan ucapan yang sudah menjadi kebiasaan untuk memupuk Budi Bahasa Budaya Kita.
Selepas sahaja saya keluar daripada bilik komputer Kringggg….kringgg! loceng berbunyi menandakan waktu rehat habis, terus saya masuk ke kelas untuk sambung belajar.
Jam menunjukkan 2.30 petang waktu untuk pulang ke rumah. Selepas sahaja sampai ke rumah saya terus masuk kerumah dan meletakkan beg didalam bilik tidur.
Selepas sahaja saya solat dan makan, saya terus masuk ke bilik tidur untuk mengambil borang itu untuk melengkapkan isi borang itu. Jam menunjukkan 3.30 petang lalu saya terus bersiap ke sekolah untuk menghantar borang itu sebelum terlambat.
Pada waktu malam sesudah sahaja saya menyiapkan kerja sekolah saya terus melayari internet untuk menjadi ahli blogspot dan mencipta blogspot untuk ikut syembara itu.
Impian saya kalau saya menang mendapat nombor satu dalam syembara itu saya ingin menghadiahi kejayaan itu kepada ibubapa yang saya sayangi. Sesungguhnya impian saya tidak tercapai saya akan mencuba sekali lagi pada masa akan datang. Tanpa ada sebarang rasa untuk berputus asa.

No comments:

Post a Comment

KEKUATAN