[close]

Monday 2 April 2012

SETIAP INSAN ADA KELEMAHAN & KEKUATAN

DALAM KEHIDUPAN KU YANG MEMBUATKAN KU KETAWA........


hidup mstilah slalu ceria x ada sdih n x ada kecewa......hidup bia la tnang n aman............ huhuhuu.....stiap khidupan pasti ada musibah yg akn mnimpa kita.....seharusnya kita bersyukur dgn apa yg ada pada diri kita n kita perlulah redha pd ALLAH swt ..kita juga perlu lah sntiasa berdoa n berzikir spya slalu dkt dgn ALLAH swt.... bismillahhirohmannirohim
la illah ha illah anta subha naka inni kuntum minal zolimin...... ertinya :
ssungguhnya tiada tuhan (yg dpt mnolong) melainkn engkau ya ALLAH maha suci (drpd mlakukn aniaya tolnglah daku) ssngguhnya aku adalah dr org2 yg mnganiaya diri sndiri,.......snyumlah slalu walau apa pun dugaan yg mnimpa diri ....... dlm keadaan sdih perlu lah tersnyum,....jgn smpai ada org nmpak ksdihan itu........ boring x ada makna bg aku yg pnting aku happy......aku happy....n aku happy...... skiranya ada org buat kn aku mngalirkn air mata ia bermakna aku dikalahkn dngn sklip mata....... tp aku x akn pernah mnyerah kalah n berputus asa...........aku akn sntiasa tersnyum krn snyum itu adalah sdekah.......... aku seorng yg pnyabar, peramah, pemalu,bertanggungjawab,jujur ,amanah,tidak suka mlihat org bergaduh........skiranya ada kjadian pergaduhan aku akn berusaha tuk damai kn kdua pihak itu td.....aku x suka ikut org n aku x suka org ikut aku..........mcm dlm persahabatn mnkin aku x suka bila kwn aku ajak ke tmpat yg x berfaedah n aku x suka bila kwn2 aku ikut kmana aku pergi..... bila kmana aku berada aku x kisah bila berseorgn mngkin aku lbih selesa tnpa ada ggnguan...tp dlm hidup aku skrg aku x jmpa lg kwn yg sejati n cinta yg sejati........ aku jg sukakn keindahan, romantik,suka bg org ketawa.......suka dngr masalah org lain.. aku akn sedia mndngar n mmberi nasihat kpd mereka yg meluahkn isi hati mreka kpd aku..........

Puaskah kau lukaiku
Puaskah kau sakitiku
Puaskah khianatiku
Puaskah hoo.. Sayangku

Di manakah nuranimu
Di mana akal sehatmu
Sekarang kau campakanku

Setelah kau dapatkanku

Reff:
Mungkin hanya bila ku mati
Kau ‘kan berhenti ‘tuk menyakiti

Sampai kapan aku begini
Terus begini
Terus engkau lukai

Ingatlah saat yang lalu
Saat kau peluk diriku
Tapi kini semua lalu

Kau tega khianatiku

Tp itu hnya lagu……………………. aku ttp happy walau pun aku sedih…aku x akn tnjukkn yg aku sdih aku kuat mlawan ksedihan itu …..


aku x tahu apa itu cinta? sudh 3 kali berlaku dlm hidup ku, yg mmbuatkn aku hairan, setiap kali aku bercnta di usia muda ni .....msti aku akn dpt lelaki yg kurng berkomunikasi dgn aku mngkin ke aku yg buat kn kekurngan itu? yg plng hairan nya cinta aku tergantung tnpa ada ayat @ ungkapan putus ......... langsng x berhubng......x ke pelik.... kisah cinta aku sndiri... cinta2 knp la pelik dlm hidup ku.........mklumla cinta monyet.....hahahaha....... btul2 kelakar dgn crita cinta aku sndiri.....
aku yakin ......apabila smpai masanya nnti aku akn temui jejaka yg aku impikn slama ni:
1. beriman&bertakwa
2. tidak merokok
3. kemas& brilmu
4. baik & bertanggungjawab juga jujur
5. romantik & penyayang
6.berfikiran positif7. brkerjaya,berkereta,& ada rumah sndiri...
snang cerita mmiliki sifat mahmudah n boleh dibuat imam la........

misi 2012 aku
aku akn pastikan keluarga aku bahagia didunia n akhirat....... cnta x pnting buat masa skrg ...skiranya aku x bahagiakn kluarga aku..... cnta akn muncul dgn sndirinya bila tiba masanya nnti.....aku akn buat ibubapa aku tersnyum dgn kejayaan yg aku akn capai n mmiliki
skrg mungkn aku masih solo...... tp dgn ada nya keluarga yg ku cntai.... aku x fikir bnda lain dah...aku fikirkn keluarga sj....... i love my family...........


APA ERTI WARNA HIJAU DI SISI ISLAM

Membenci sesuatu warna atas dasar dengki, dendam dan benci dan seumpamanya adalah dibimbangi boleh merosakkan akidah. Kadang-kadang kerana politik, ada manusia yang benci akan warna hijau. Mereka ini rasa tidak senang kalau ada orang memakai baju berwarna hijau, mengedarkan handouts yang berwarna hijau, mengecat rumah dengan warna hijau dan sebagainya. Berikut dipetik maksud beberapa ayat al-Quran yang telah meletakkan warna hijau pada satu tempat yang mulia dan dipandang indah oleh Allah.

1.” Mereka itu disediakan baginya Syugra yang kekal, yang mengalir dibawahnya beberapa sungai; mereka dihiaskan di dalamnya dengan gelang-gelang tangan emas dan memakai pakaian HIJAU dari sutera yang nipis dan sutera tebal yang bersulam, mereka berehar di dalamnya dengan berbaring di atas pelamin-pelamin (yang berhias). Demikian itulah balasan yang sebaik-baiknya dan demikian itulah Syurga tempat berehat yang semolek-moleknya.”

2. “Penduduk Syurga itu ( bersenang-lenang) di dalamnya dengan) berbaring di atas (bantal-bantal) dan cadar-cadar yang HIJAU warnanya serta permaidani-permaidani yang sangat indah.”
Ar-Rahman: Ayat 76

3. “Mereka di dalam Syurga memakai pakaian hijau yang diperbuat dari sutera halus dan sutera tebal (yang bertekat), serta mereka dihiasi dengan gelang-gelang tangan dari perak dan mereka diberi minum oleh Tuhan mereka dengan sejenis minuman ( yang lain) yang bersih suci.”
Al-Insan: Ayat 21

Kubah Masjid Nabawi sendiri berwarna hijau. Nabi s.a.w. juga menggemari warna hijau. Simbol-simbol keIslaman di seluruh dunia adalah berwarna hijau.

Jelaslah bahawa warna HIJAU adalah warna Syurga, warna yang disukai oleh Allah yang mencipta warna itu sendiri dan indah pula sehingga menghiasi Syurga. Justeru itu, mudah-mudahan pendedahan ini membuka hati manusia agar beriman dan menyukai apa yang disukai oleh Allah dan Rasul-Nya; memandang indah apa yang dipandang indah oleh Allah dan Rasul-Nya serta bercita-cita pula untuk memakai pakaian berwarna HIJAU di Syurga kelak. Dibimbangi bahawa orang yang benci warna HIJAU tidak diizinkan masuk syurga oleh Allah s.w.t. kerana syurga-Nya berwarna hijau.

WalLahu’alam.

No comments:

Post a Comment

KEKUATAN