[close]

Tuesday 25 December 2012

ku ingin lari...lari dan lari


Setiap malm ku menangis  memikirkan masalah ku ….ku fikir apa yg aku tlah lakukan.. aku rasakan diriku seperti ingin lari ..lari dari masalah aku sndiri…tp aku x tau aku ingin lari kemana….kerana aku jujur pada mak n abh tntg masalah ni … abh tlah mngatakan jika aku gagal dalm sem2 ni abh sngup memotong  jarinya…. Ya allah kau jauh kn diri aku dari kegagalan sbb aku takut ..takut jika abh btul2 mmotong jarinya kerana aku gagal….aku x mau gagal kerana aku takut melihat n takut kecewakan abh….kerana abh dah bnyak bekorban tuk aku smbung belajar n banyak duit yg telah kluar tuk besarkan aku….aku beterima kasih kepada mak n abh yg bnyk bekorban tuk aku….n aku berharap biar lah aku pula bekorban demi mak n abh…..ya allah kau berikan la aku kejayaan didunia n diakhirt….. aku tdk mau gagal disebb kn lelaki …ini lah masalah nya kalo aku mmbri hati ku pada lelaki…. Aku berharap aku akn dijauhkn pada masalah ini …. Aku akn sllu fikirkan pelajaran shaja …n aku akn jauhkn fikiran aku dari lelaki….. kalo blh aku ingin lari terus dari lelaki n aku tidak mau kawen….biar lah aku hidup sndiri  n mnjaga kedua2 ibubapa aku…..aku ingin mncapai cita2 aku…. Aku tidak mau cita2 aku tidak tercapai kerana lelaki….. dalm fikiran aku hanya pelajaran n keluarga …. Masalah aku timbul bila lelaki mncuri n mngambil hati aku….macm mane aku ingin memberi  tahu lelaki itu supaya meninggalkan aku…..dn ini masalah yg pling berat bg aku tuk mngatakn jujur pd lelaki itu…..aku tdk tau….n aku tak tau setiap mlm aku selalu mnngis kerana berfikir tntng masalah ini sepertikn ingin mati n tidak mau hidup didunia ini….hnya disebbkn masalah yg x tau cara ingin selesaikan nya….ya allah ampuni lah dosa ku.. ampunilah dosa kedua2 ibubapaku…kau pertempatkn lah aku kedalam syurgamu…kau matikan lah aku dalam keimanan dan jauhkan lah aku dlm kehinaan…. Kau berikanlah aku kejayaan didunia n diakhirat ya allah…

kita buat jahat org kutuk, kita wat baik org kutk,kita tidak buat apa2 pun org kutuk jgk...jadi mengapa kita selalu bimbang apa org mau kutuk kita... katakn ada allah.. allah maha mendengar, allah maha melihat.. allah maha adil.. segalanya bg allah mengadu shj pada allah

jd masalah aku ni…aku srah kan pada allah supaya allah dpt mmberi aku jalan keluar tuk selesaikn masalah aku ini…..hnya allah sahaja yg tau…….

No comments:

Post a Comment

KEKUATAN